Legenda voor onze nieuwe volgers!

25 juli 2022 - Hendrik-Ido-Ambacht, Nederland

Legenda

1) TANTE ILSE (94 😳 jaar): was getrouwd met Onkel Sepp. Onkel Sepp was(helaas al overleden) het neefje van mama en dus het kind van de zus van onze Oostenrijkse oma; omi
Omi vond wel dat mama vanwege het grote leeftijd verschil ( omi was de jongste en de moeder van Sepp was de oudste van de 5, en dan was mama ook nog eens de jongste) haar neefje moest aanspreken met Onkel.)
Tante Ilse heeft in Pottenstein een hotel/pension waar wij vanaf kindsheugenis al vakantie vieren.

2) ONKEL (OME) ROLAND (92 jaar): De broer van tante Ilse. Hij en zijn vrouw hebben een huis (en wat voor 1..) naast het pension van Tante Ilse op het zelfde terrein.

3) TANTE ANITA (76 jaar): Devrouw van uncle Roland.
Samen hebben zij 2 kinderen: Roli (46) & Iris (50) Iris heeft een auto ongeluk gehad toen zij midden 30 was. Hierdoor kan zij nu niet meer mee functioneren in de maatschappij. Zij krijgt 24/7 verpleging aan huis. Roli heeft nog een dochter Gloria. Tante Anita heeft nog een dochter uit een eerder huwelijk Romana.

4) DORLI: Dochter van tante Ilse.

5) MARGIT: Dochter van tante Ilse.

6)  MAX: Partner  van Margit.

7) TANTE RENATE (70 jaar): Een dochter van Tante Annie, tante Annie was een nichtje van mijn Omi. Zij heeft 2 kinderen; Elisabeth & Michaël.

8) GUGLZIPF: Een uitzichttoren bovenop een berg in Berndorf.

9) BERNDORF: Een dorpje naast Pottenstein. Berndorf staat bekend om de Krupsfabriek. Hier komt ons bestek vandaan en worden de RVS zwembaden gemaakt.

10) CENTRELAX: Het zwembad in Berndorf. En niet zomaar een zwembad, een topzwembad! Helemaal dus gemaakt van RVS! Een schoon gezicht, gevoel, én uitstraling!

11)  ALMDUDLER: Een overheerlijke, typisch Oostenrijkse kruidenfrisdrank. Topfavoriet van Robbert & Mandy, wij laten de cola hiervoor absoluut links liggen!

12) BERGSTEIGER: Dé Oostenrijkse worst.

13) SCHNITTEN: Die kennen de meeste denk ik wel inmiddels! Oostenrijkse chocolade koekjes!

14) ANTONIUSBRUNDL: Een wensbron in de bossen van Pottenstein.

15) HEURIGEN: Een typisch Oostenrijkse eetgelegenheid waar de eigenaren hun zelf verbouwden etenswaren en eigen verbouwde wijnen aanbieden.

16) GROSSAU: Een dorpje in de buurt van Berndorf en Pottenstein. Hier hebben ze veel Heurigen.

17) SCHNAPS: Plaatselijke alcoholische versnapering. Te vergelijken met Jenever maar dan in allerlei fruit smaken; abrikozen, pruimen, peer enz.

18) KNÖDEL: Typisch Oostenrijkse bijlage voor bij de avondmaaltijd. Het ziet er uit als een bal gemaakt van broodjes ( semmelknödel) of lever (leberknödel) of griesmeel (griesknödel)

19) GASTHAUS RIEGLER: Traditie getrouw proberen we hier onze eerste schnitzel te eten als we aangekomen zijn in Pottenstein.
Dé lekkerste schnitzel hebben ze hier!!!
En ik zeg ‘proberen’… we hebben namelijk al een aantal keer gehad dat ze op vakantie waren als wij aankwamen 😩 Nou dat voelt erg zuur kan ik je vertellen als je die schnitzel bij Frankfurt al proeft!!

1. Stefan:
    29 juli 2022
    We gaan jullie volgen hoor. Weer veel plezier in het mooie Oostenrijk. En geniet van elkaar !
  2. Cees van Loon:
    4 augustus 2022
    We zullen maar beginnen met jullie een goede veilige en voordpoedige reis te wensen.
    Daarna een geweldige verblijf in je 2de vaderland, hopelijk wordt de aanhang ook zo enthousiast.