Dag 12 - Centerlax

17 augustus 2022 - Niemtal, Oostenrijk

Dag 12 - Dagje -dit keer zonovergoten- centerlax

Woensdag 17 augustus

-Trouwdag Papa&Mama ❤️

“GuteMorgen Ome Robbert!! Heb je lekker geslapen??” Zooo ik ben helemaal uitgerust zei hij! 🤗

6EDC5200-FDF5-48A1-B5A7-E934249FE753

Weersvoorspelling: 35 graden ☀️
Jaaaaa wát een dag!!! ☀️☀️☀️☀️☀️☀️

Winand kon z’n lol niet op: “Eindelijk kan ik werken aan mijn kleurtje!!” 👱🏿‍♂️
We lagen om 10 uur al in het water! Zoo warm!!🥵☀️☀️

Papa en Winand hadden al een aardig patroon gekweekt in deze zwembad dagen:
Voor 12 uur op het terras —> Eine grosse schwarze oder ein Wiener Melange
Is het 12 uur geweest? —> Ein Grosses Bier!!🍻

Dan weer even zwemmen, dan weer even bakken braden!!👱🏿‍♂️
Nooou en dat is goed gelukt hoor!! Pfff Winand is daadwerkelijk zo zwart als dit poppetje wat ik gebruik 😒😑👎🏻

🤪😂Nee hoor, ik gun het hem!! Lekker ventje zo!! Met zijn mooie blonde lange haren (Jaa hij laat z’n haar groeien! 😋😍😍)

‘S avonds was de planning eten bij “Reisscher”. Een restaurant bij Steinwandklam. Steinwandklam is te vergelijken met de Myrafällen. Steinwandklam is net als de myrafällen een onderdeel van grote wandelroute, waarvan het restaurant gevestigd is op een prachtig hoog puntje van de berg met een geweldig uitzicht!!😍😍
Ik zei thuis nog tegen Winand, het is de trouwdag van mijn ouders, strakjes nog even feliciteren…. Voel Je ‘m aankomen…?

We hadden ons buikje, alhoewel, inmiddels BUIK, weer goed volgegeten, och wat was alles hier ook weer lekker!!!
Ik had weeeeer geen foto gemaakt, deze keer gewoonweg vergeten.. Ik dacht er pas aan toen ik de auto in stapte voor de weg terug en het was zelfs toen ook al donker; Lekker bezig Mandy 👍🏻😑

De terugweg vanuit Reisscher was 1 groot avontuur. We reden vanuit de TomTom terug richting Niemtal. Nou wij hebben niet de ‘gewone’ toeristische route gekregen, neee dit was kersje op de taart!

We reden door het bos terug. Dat Winand even navroeg bij mij of dit wel hoort en Dane half in paniek zich afvroeg of we echt wel de juiste route hadden genomen! Alsof de Quasqai verandert was in een echte Safari jeep.

Hobbelend reden we door het pikdonkere bos!

Dane werd echter ‘getroost’ want ineens zagen we een dier voor ons op de weg voor ons uit hollend! Is het een wasbeer? Is het een stinkdier?? Of is het de langverwachte Marter?

Romi had namelijk al heel veel verteld aan de kids Wennekes over dé Marter die ze samen met Opa Tims had gezien toen ze samen aan het wandelen waren 2 jaar geleden.

We konden er niet achter komen, zagen totdat hij het donkere bos in sprong enkel zijn billen!!

Bij thuiskomst toen eenmaal de kinderen in bed lagen, deden Winand en ik samen nog een drankje buiten. Toen was ik toch ergens een beetje bang hoor.. pfff het leek verdorie wel of het monster van het Triestingtall zijn mond gorgelde. Jeeetje wat was dat voor vreselijk hard, schor, schel raar maar vooral hard en eng geluid!! 😰
Winand troostte mij door te zeggen dat het een schaap was die schor is, ik nam er maar genoegen mee want mijn monster idee was natuurlijk een stuk minder prettig om te geloven 😂

Het was veel bijzonder hoe op een gegeven moment meerdere dieren in de omgeving hierop gingen reageren. Alsof de aan het communiceren waren met elkaar. Van links hoorde je ineens het paard hinniken, de krekels gingen harder tjirpen, de ezels blaten na elkaar, heel bijzonder…..😳

1 grote dierentuin zo. En om het verhaal dan af te maken; de olifant blies deze keer het verhaal niet uit, maar de bidsprinkhaan.
Die zag ik ineens op het keukenraam zitten, ik vroeg nog aan Winand of ik Dane uit z’n bed mocht trekken, maar wachtte eigenlijk niet eens zijn antwoord af 😂🫣🤭

Die móest Dane natuurlijk zien!!  (Zie video..)

Dus lieve mensen….:

“En toen kwam de grote meneer met de prachtige groene bidsprinkhaan en die sprongen zo het verhaaltje uit… “🤪

715703F3-252F-4E81-9852-593949C8C43A

Gute Nacht..🇦🇹

ps: vlak voordat we gingen slapen (01:00 uur) zag ik een appje van mijn broer in de familie app: “Van harte nog met jullie trouwdag”

Shit………..😑

1. Liën: