Dag 11 - Pech Pad

16 augustus 2022 - Niemtal, Oostenrijk

Dag 11 - Pech-pad

Dinsdag 16 augustus 2022

Half 10 verzamelen in Pottenstein.
Het zou namelijk vandaag ook een warme dag worden, (of het ook zonnig wordt, blijft voor ons nog een verassing- die weer apps hier 🥴) dus wanneer oma ons het ‘Pech-Pad’ heeft laten zien, scheuren we naar het zwembad!
In ieder geval dus om af te koelen!! #35graden

Het was een hartstikke leuke tocht alleen al naar Hernstein toe.
Eerst wilden papa en mama ons mooie kasteel laten zien wat Hernstein mag benoemen als zijn bezit: Schloss Hernstein. Ik heb helaas geen zelf gemaakte foto gemaakt, papa was fotograaf vandaag, dus een plaatje vanuit Google. Alsnog prachtig!! 😍

40B1ED27-20C6-4B24-8566-AFC748F2C32C

Na een rondje om dit prachtige kasteel stapte we weer de auto in, richting het Pech-Pad.
Super interessant om te zien hoe de ‘pech’ uit de bomen wordt getapt als het ware. Het hele proces werd uitgelegd via foto borden en daadwerkelijke ‘pech’ bomen.

Kinderen vonden het ook erg interessant!

Jaa niet de “Pech tocht” hoor.. —->

“Hey Dane! Een salamander!!” Dan vanaf een boom 10 meter verder; “Dane!! Ik zie hier een kever!!” “Is dat nou een slang?? Oh nee, maar een worm..” 😑
Eenmaal terug bij de auto, merkte we nog beter hóe warm het inmiddels was geworden!

Met een klein half uurtje zaten we met onze gat in het zwembad!! En warm dat het was!!
Er was weer een zonnetje!! ☀️🌤

D946EE7A-C22B-4C24-A33B-D97C16593575 C47B454F-A244-4F66-A8B3-FF97221618D85AADC2E3-958F-4A1F-8081-2976D0A85443DD084CE7-4DBD-45B7-8E84-508D08D3B5DFHeerlijk gezwommen tot een uurtje of 18:00 uur. Vandaag aten we een keertje apart. Kinderen wilden graag een avondje thuis eten en lekker chillen met een Minions film.
(O)Pa Tims had wat in te halen van zijn dagen binnen zitten, dus die wilde graag uit eten. Allemaal was prima!

We reden vanuit het zwembad richting Billa om eten uit te zoeken. Want zo was het; de kinderen mochten zelf kiezen wat ze wilden eten. Én ze mochten een ‘snackje’ uit kiezen voor de film.

Nou het werd 1 groot restaurantmenu:

Dane en Romi hadden ravioli in tomatensaus, Fenne en ik hadden Frankfurter worstjes, pasta Carbonara, Jara had noodles, Winand had 2 kaasbroodjes met Leberkäse en we hadden op tafel staan; komkommer en nog geruld ei voor degene die wellicht niet genoeg had 🤪
Dane zag het helemaal zitten; “We gaan een restaurant openen en noemen het “Gasthof van de Bende van Ellende!!”  😂

Tijdens het afruimen FaceTimede Oma Tims of ze een bakje koffie konden komen drinken in Niemtal. Ze waren ook al klaar met eten. Tuuuurlijk mag dat!!

080EB4C7-E33D-4006-936D-A0381F935F62 Stiekempjes eerst even een fotootje maken voordat ze binnen komen 😉

Tijdens de koffie werd de Minions film opgezet. Opa trok dat 3 hele minuten. Daarna viel hij bijna in slaap en zei tegen mama dat ze naar huis moesten andere zou hij op de bank in slaap vallen 😴💤

Dat vond Ome Robbert ergens wel even een tegenvaller!! Hij zat net zo lekker in de film!

“Ome Robbert, wil je anders blijven slapen? Dat mag hoor, kan je de film afkijken!”
Nou dat liet Ome Robbert zich misschien wel 2x vragen, maar de kinderen hoorden: “ome Robbert” en “slapen” en riepen meteen in koor: “Jaaaaaaaaaa!!!!! 🤩🤩🥳🎉🎉🎉🥳🥳

Sorry ome Robbert, je kan nu niet meer terug..

😄🤪😉

Gute Nacht….🇦🇹