Dag 9 - Ein Ruhetag

14 augustus 2022 - Niemtal, Oostenrijk

Dag 9 - “Ein Ruhetag” met een leuke wending op het einde!!

Zondag 14 Augustus 2022..

Vandaag hadden we niks op de planning.
Even een rust dagje na een heftige intensieve dag Wenen. Iedereen mocht uitslapen.
Dat lieten we ons geen 2e keer zeggen.

Jara werd om 07:30 uur wakker. Nog steeds wel redelijk vroeg voor de tijd dat ze naar bed ging, maar toch ook wel weer fijn dat ze een hele nacht heeft doorgeslapen.
Ik heb haar haar eerste dosis medicatie gegeven en ben zelf nog even terug geslopen naar bed 🤭😴🥱

Na nog even heeerlijk geslapen te hebben, werd ik daarna weer wakker naast mijn knappe man.. zelfs als hij slaapt.. 🥰😍
En sterker nog.. De eerste keer dat ik mijn ogen opende lag hij met z’n rug naar mij toe. Ik dacht nog; (wat je dan maar denkt hè? Als je net 3 seconden je ogen open hebt😂) Jeeetje wat is die (rug) poep bruin zeg.. die mag echt niet meer in de zon!!! De mensen thuis zullen niet geloven dat we samen op vakantie zijn geweest!! 😒😑

Hij heeft me denk ik gehoord want hij ontwaakte ook langzaam🥰
Toen we aankwamen in de woonkamer schrokken we van de tijd dat we wakker zijn geworden; 11:00 uur!!!🤯

In de woonkamer zat de Bende van Ellende al gefocust in een scherm. In volgorde wakker geworden: Romi 08:30, Dane 08:50, Fenne 09:10 uur. Dus die zaten al even te wachten op ons. De schatjes hebben ons desondanks wel laten uitslapen, hoe lief🥰 Of ze dachten; we laten ze maar lekker slapen, des te langer kunnen we op een schermpje 🤣🤪

Fenne zei wel; “pffff, als het nog een uur langer had geduurd was ik zelf m’n brood gaan smeren!!” 😂😂 en terecht meisje, we schrokken er zelf ook van! 😱 We zullen het dan ook even nodig gehad hebben denken we dan maar..😅

Nadat we ontbeten hadden, heeft een ieder even lekker uitgebreid gedoucht, ook even onderdeel van de rustdag. Daarna weer lekker in de chill. Een wasje draaien, beetje opruimen en een verhaal van ‘dag 8 -Wenen’ schrijven 🥵😉

Om 14:00 uur belde papa met het verzoek om om 16:00 uur ons te melden bij het pension.
Hij had een wandelingetje uitgestippeld voor ons. Toch nog even wat doen vandaag!

Om 16:00 uur meldden we ons en had opa de kids bij elkaar geroepen in de tuin. Hij had namelijk een brief ontvangen van ‘Trol Murattoerk’. In de brief stond dat we op zoek moesten naar de schat kaart en dat er een beloning wacht op een ieder die de opdracht volbrengt. Noouuu dat was een wandeling zonder het gevoel te hebben dat we gaan wandelen!! 😂😂🤪

C8D89F9D-64C0-425B-BCA4-A826FC5F7ADE De brief van de Trol

E016BC65-5574-4913-9C74-DCE50660799D De schatkaart

De schatkaart leidden de kids naar het topje van Kahlkopf, een berg in Pottenstein.

565DB028-7741-4958-99DD-036C7E3A317B

Daar wachtte de beloning! 💰🤩

28A414B3-C3FC-4EAE-B43A-AF42804F4AFE 🤑E110BD79-FDE7-4BE7-A727-2527960C028F 😍🥰

Nova (degene waarvan je denkt dat je die nog het meest in de maling kan nemen..😉) kwam nog als slimste uit de hoek; “is die schatkaart wel echt???” Tante Mandy probeerde nog uit te leggen dat de kaart er echt heel oud uit zag, door de verbrandde randjes en gaatjes in het papier maar ze zei toen; “Ooh maar dat kan je ook prima zelf doen hoor, met een vlammetje eronder”………………….

…………😑

-plop- zei Mandy… daar gaat de sprookjes bubbel.. Kindjes worden groot én slim…

Vroeger was ik nog echt goed voor de gek te houden, maar hey, anno 2022.. kids worden steeds slimmer!!🤓
Hoe dan ook, we hebben een heeeerlijke middag invulling gehad, ben ik mijn vader enorm dankbaar dat hij dit nogmaals heeft gedaan voor mijn kinderen!! 😍 (stukje jeugdsentiment🥰🙏🏻💙)

Op de terugweg naar het pension hebben we besproken wat we wensten met eten.
Het werd weer Heuriger Wöhrer in Ödlitz.
Het was inmiddels bij terugkeer in het pension tegen 6en, dus een mooie tijd om de auto in te stappen richting de Heuriger.
Kijk maar naar de foto hoe lekker we weer gegeten hebben!!😍😋😋🎉🎉🎉

8AD2C5CF-B120-46B0-9B8F-E0F4180CABCF

Helaas begon tegen 8en de Ibuprofen weer uit te werken van Jara en zijn we lekker naar huis gegaan. De meisjes Tims en kleinste Wennekes zijn gelijk door naar bed gegaan, alle mädels waren moe.. 🥱😴

Omdat ze zo ‘vroeg’ lagen, vroeg Jara of ik nog een verhaaltje wilde lezen.. Zij heeft ‘m niet eens meer afgeluisterd…dat redde ze niet meer 😅😴💤💤 Fenne en Romi verraadden dat ze stiekem toch nog wel leuk vinden om een verhaaltje te horen voor het slapen gaan, want nadat het verhaaltje uit was, lagen ze nog met grote stuiters te luisteren en werd er nog even een nabespreking gehouden over het verhaal 😂😂🥰🥰💕

Dane zat als grote stoere vent naast z’n vader in de keuken, samen voetbal kijken.
“Ik ben nog niet moe!” 😎✌🏻💪🏻

Samen hebben ze nog even hun vader/zoon moment gehad en ben ik begonnen aan mijn dag 9 verhaal.. Inmiddels zit mijn grote liefde naast mij op de bank, ligt Wennekes junior ook op bed en gaat nu weer even onze Quality tijd samen in..😍🥰  alhoewel.. voor hoelang het duurt en dat er weer muziek klinkt vanaf de bank….🎶💤😴

🤪….

Bis Morgen!! 🇦🇹

1. Toos dorre van nispen:
    15 augustus 2022
    Zo leuk dit of ik zit helemaal in het verhaal😊en nu de laatste week zonder zieken 🥰
  2. Cees van Loon:
    15 augustus 2022
    Hopelijk is de komende week gevrijwaard van (extra boekingen) en kunnen jullie met zn allen nog genieten van de vakantie.
  3. Charlier Marga:
    15 augustus 2022
    Geweldig weer geschreven,morgen weer een fijne dag met zn allen.liefs oma marga.
  4. Liën:
    Leuk geschreven weer!!