Dag - 8 Wenen!!😍

14 augustus 2022 - Pottenstein, Oostenrijk

Dag 8 - Wenen!!! 😍

Eindelijk was het zover; we gingen vandaag naar Wenen! (Voor de kinderen: we gingen vandaag naar de kermis! 😂)

09:00 uur verzamelen in Pottenstein.

Mama had erg slecht geslapen vanwege papa die het erg benauwd had die nacht. Mama bleef dus liever thuis om bij te komen en bij papa te blijven. Robbert mocht vandaag uit quarantaine maar stond nog wat te twijfelen. Had erg last van z’n kuiten qua kramp/spierpijn. Maar toen Winand de verlossende woorden in adviserende zin uitsprak; misschien loop je het er juist uit”, stond hij met 10 min. aangekleed en wel klaar voor vertrek.

Toen Dane dit hoorde kon hij een stiekeme ‘Yesss!’ niet geheel onderdrukken 🥰💙

Om 10:30 uur liepen we Schönbrunn binnen. Het paleis van Sissi! 😍 De nodige foto’s en filmpjes werden gemaakt en zo liepen we door naar de achterkant van het paleis. De voorkant van het paleis is indrukwekkend als je het terrein op wandelt, maar de achterkant vind ik persoonlijk toch het mooist!! De aangrenzende mega lange tuin met de Gloriëtte als theehuisje boven op de berg! 😍🥰

4A258EA4-0E45-4276-8B0A-63D746E31BF150798593-D683-4C3E-A446-86A723B419C2165AD4AF-5710-4E7E-8851-B699DC69E3EACF4F561B-9EEE-4E41-8BAD-516979CB9693

Het was erg warm, maar toch zijn we allemaal helemaal naar boven gewandeld voor de mooiste foto’s!!😍😍

Rond 1 uur stapten we terug de auto in, volgende stop: de binnenstad!! (Lees: voor Mandy: Swarovski!! 💎Voor Robbert: (en Mandy 🤪) Sacher!! 😋

We moesten wel even in de rij staan, maar met een goeie 10 minuten kregen we een plekje gewezen. De Sachertorte was weer zooooo lekker hè, och och.. zeker als je ‘m zo eet op het terras midden in Wenen! Zucht..🥰

2AAF2CFB-4FAD-4BBD-8723-39393D61EB7D7151347A-4A9F-4FF7-8648-71E5615CBE2E

Romi zeurde al de hele week om ijs koffie en daT hadden ze hier eindelijk; kind blij! 😍

BAC7B7FF-8CDC-4D75-A773-7CC0908D0748

Na Sacher liepen we verder de binnenstad in.

Hier en daar een winkeltje bezocht, Jara heeft haar (beloofde uitgestelde 😆) kadootje van ome Robbert uitgezocht bij Swarovski; weer een kind blij! 😍 (Ondanks haar oorpijn.. het kleine bikkeltje zat inmiddels al aan 24 uur lang om de 2 uur aan 500 mg paracetamol..)

Ook een leuk feitje; we liepen voorbij een patisserie en ineens zag mijn oog iets bekends! In de vitrine stonden aardbeien van “Hoogstraten”!! Hollandse aardbeien uit Hoogerheide!! 😂😋🍓

63D597F9-4BA6-4F4B-9CC5-5CC0872FA162

Aan het einde van de lange winkelstraat staat de Stephansdom. Een enorme kerk, bezienswaardigheid van Wenen.

B9DE4906-3E91-4A24-A466-11165E417533

Liën wilde ook graag even binnen kijken en gelukkig konden we zo doorlopen. Eenmaal binnen zag Fenne dat er kaarsjes gebrand konden worden en wilde dat erg graag voor haar opa doen.. 💖✨

2F3D3BA2-5729-4CDF-A291-0BB4AAD5CB21

Vanuit de Stephansdom liepen we dezelfde weg terug richting de parkeergarage voor de laatste stop; Prater!! (De kermis)

Prater is een enorm grote kermis die er het gehele jaar door staat met als bezienswaardigheid van Wenen het grote Reuzenrad!

Eenmaal aangekomen zijn we eerst naar het Schweitzerhaus gelopen. Het Schweitzerhaus is een groot restaurant in Prater met een enorme tuin erom heen. Het geeft de uitstraling van een echte ‘Biergarten’. Zo gezellig!! Het zit er altijd stampes vol en om die reden zei Robbert al; “we kunnen hier niet zitten, je moet altijd eerst reserveren.”
Dennis en ik waren eigenwijs in eerste aanleg en liepen door naar een ober. 3 obers verder en helaas, alles zat vol.. Robbert hield zich al afzijdig en stond enkel te glimlachen met de woorden; ik zei het toch?!

Toen ging Winand een poging wagen; hij stond voor een gereserveerde tafel en claimde gewoon de tafel door tegen 1 van de obers te zeggen in z’n beste Duits; “Joh we kunnen hier gewoon gaan zitten toch?” En ja hoor, meneer had een tafel…🤣 Met grote weerstand van de kinderen. Ze wilden naar de kermis!!

FA54D12D-999B-4DCF-83DE-D2D7C2295517 “Waneer gaan we nou?!”

Een klein hap en slok verder liepen we rond half 7 dan (voor de kinderen—->) EIN-DE-LIJK de kermis op! “Und Jetzt Geht’s Losssss!!!”

😍😍🎉🎉🤩🤩🥳🥳🤩

97B74FF9-6E87-421E-87C3-8A446AC3530E

De kinderen hadden de tijd van hun leven!! Dane was een kanjer in de grijp machines; 5 minuten verder en hij had 2 knuffels te pakken; weeer een kind blij! 😍
Het kind in ome Robbert kwam naar boven; ook hij ging helemaal op de grijpmachines; de laatste 2 kindjes ook blij! Fenne en Nova ook allebei een knuffel!! 🥰
Na een uur grijp machines kwamen ze erachter dat er nog meer te doen was op de kermis 😂

We liepen een paar attracties af totdat Jara het niet meer volhield (en mama ook niet meer..) De hele dag was het een beetje aftasten in hoeverre Jara écht pijn had. Ze zit tenslotte toch op toneel en kan dit soms goed inzetten als ze bijvoorbeeld moet wandelen of iets anders moet doen waar ze geen zin in heeft.. 🙄😏

Maar toen ze in een attractie zat die eigenlijk heel leuk was en ze ineens ingezakt met beiden handen op haar oortje huilend naar me toe kwam, was voor mij duidelijk. Nu is het genoeg geweest. Dit is een teken aan de wand. Ik vroeg mijn moeder om moederlijk advies wat te doen.. We zitten dan in Niemtal toch in een gehucht. Vergelijkbaar met bijv de Achterhoek ofzo. Eerste beste ziekenhuis zit daar op 40 min rijden, dokter en apotheek zijn dicht in het weekend. Dan misschien toch maar even langs een spoedeisende hulp hier in Wenen voordat we naar huis rijden?

Na overleg met m’n broers en Winand was dit de uitkomst. En zo lief dat iedereen was; ik stelde nog voor om alleen met Jara en Robbert te gaan zodat de rest naar huis kon met kids (het was dan inmiddels toch al 21:30 uur) maar de mannen hadden besloten mij niet alleen te laten.. Samen uit, samen thuis..🙏🏻💖

De navigatie gaf aan 3 min rijden vanaf Prater naar het “Allgemeines Krankenhaus der Stadt Wien” maar het ziekenhuis was zo groot met zoveel verschillende ingangen en locaties dat we er 3 kwartier over deden voordat we eindelijk waren we moesten zijn.

Gelukkig verliep alles soepel qua taal, uitleggen, verzekering enz.  We werden goed en lief geholpen door arts en verpleegkundige en waren direct aan de beurt. Bij het kijken in Jara d’r oor werd al snel duidelijk; dit ging om fikse oorontsteking! Haar gehoorgang was erg opgezwollen en ze mag absoluut niet meer zwemmen. Bij de vraag aan de arts of het dan ook klopt dat ze zoveel pijn heeft dat ze zegt, keek hij mij verschrikt aan en zei dat het heel heftig was en volkomen logisch dat ze zoveel pijn heeft! 😅😅😅 voel je je meteen schuldig hè als moeder zijnde.. dat je toch af en toe twijfelde aan haar..🙈🙈

Dat bewees maar wat de arts zei doordat hij achteraf bezig was met een drankje tegen de pijn en een zetpil voor thuis en zijn briefje met medicatie 😳 Ibuprofen 3x maal daags, antibiotica (9!! ml) 3 x maal daags en oordruppels 2x 3maal daags…

Goed.. dat was dat.. goed dat we gegaan zijn dus en Thank God voor de moederlijke intuïtie om dit niet nog een dag aan te laten modderen..

A7644FE9-1337-497C-803A-E3B57A0360F9

Nu nog een nacht apotheek vinden om de gehele bestelling op te halen en gelijk mee te beginnen. Gelukkig zat deze wel ‘echte’ 3 minuten van het ziekenhuis vandaan en waren we met een kwartiertje op de snelweg richting huis.. “Mogen we een muziekje op?” werd er nog gevraagd vanuit de achterbank. 1 minuut na het intro van de muziek vanuit de auto klonk er ook muziek vanuit de achterbank..😴😴😴

Wat een dag.. eenmaal thuis (23:30 uur) was er net nog energie voor het tanden poetsen en voor Dane en Fenne (Romi en Jara sliepen al) het cijfer van de dag: allebei een 10..🥰🎉

Nadat de kids op bed lagen wilden Winand en ik samen nog even de dag afsluiten en bijkomen van van alles met een slaapmutsje op de bank. En dan denk je bij een slaap mutsje aan een drankje, en dat was ook zeker de insteek!! Echter werd dat slaap mutsje een daadwerkelijk slaap mutsje..😂

Onze gekozen film stond 1 minuut aan en daarna klonk er wederom muziek vanaf de bank..😴snurk snurk.. 💤

Gute Nacht..! 😴

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Melanie Leentvaar:
    14 augustus 2022
    Wat een chaotische en heftige vakantie voor jullie, gelukkig lees ik wel veel plezier tussen de regels door !
    Hopelijk kunnen jullie de laatste dagen nog lekker genieten 😘
  2. Charlier Marga:
    15 augustus 2022
    Ik sluit mij bij Mel aan,nu nog fijne dagen de komende week,liefs oma Marga