Dag 7 - Ruïnes Merkenstein

12 augustus 2022 - Niemtal, Oostenrijk

Dag 7 - Ruïnes Merkenstein

Vrijdag 12 augustus

Vandaag was het Dane z’n dag!! Een 50.000 was voor hem het cijfer van de dag! 😂
Nu vraag je je natuurlijk af waarom.. nou, Dane z’n 2e en 3e naam zijn “Freek Vonk”..
Later in het verhaal blijft waarom..  😉

Vanmorgen zouden we tussen 10:00-10:30 uur verzamelen bij pension van Tante Ilse.
Voordat we weg reden belde mama met de vraag of we een test wilde meenemen…..
Voel je ‘m al aankomen..?

Eenmaal bij het pension ging de test naar kamer 6, de kamer van m’n ouders…
Na 5 minuten kwam mama terug met de uitslag; papa heeft Corona… 😭
Iedereen moest ‘m even verwerken!!

Toch wilden we niet ons dag programma laten beïnvloeden en gingen we om 11 uur toch maar richting de ruïnes van Merkenstein.
Mama was er al eerder geweest maar voor de (klein)kinderen Tims was dit net zo nieuw als voor de familie Wennekes.

Een waanzinnige mooie en leuke wandeltocht was het!! Een pad door het bos leidden ons naar de ruïne met als eindpunt een uitzichttoren. Onderweg kwam ‘Dane Vonk’ van alles tegen; een slang, een salamander, een bid sprinkhaan en vleermuizen..!!!

6B6A9356-3EC2-4BF8-8526-81D9020EBC5041AC16A0-71A5-4413-B087-5A379387DB8549708CC2-E1D6-4345-A267-3819B1A050CA9D3EBB0A-6883-4948-B31D-1CDFF2B496352B450D7E-2DE9-43C0-9C5D-C0C40DAD7298

En oh wat wilde hij toch alles oppakken, kroelen, aaien en bekijken, maar dat leek papa Wennekes een minder goed idee. Je weet tenslotte nooit in hoeverre het dier giftig is.
Het slangetje mocht hij heeeeel even snel aaien aan z’n staart voordat hij weg sidderde, de salamander pakte hij stiekem al op terwijl zijn vader een paar stappen van hem verwijderd was en tot ieders verbazing viel de staart van de salamander af toen hij hem in zijn handen hield! Iedereen slaakte een “aaaaaahw” van medelijden uit richting de salamander maar toen “Vonk-Wennekes” uitleg gaf dat dit een verdedigingsmechanisme was van de salamander en dat deze vanzelf weer aangroeit, vond iedereen het toch stiekem wel stoer dat hij een staartje als aandenken heeft 😆 Je begrijpt het misschien inmiddels, die jongen had de dag van z’n leven! (Waren overigens ook zijn woorden 😂🥰)

Terwijl Dane tijdens de wandelroute een fotoshoot hield met zijn vader met alle dieren, stapte Fenne stoer door met allerlei spelletjes als afleiding om haar wandeltocht te volbrengen, werd Jara hierdoor gelukkig afgeleid van haar oorpijn (wilde eigenlijk thuisblijven en slapen, maar deze bikkel heeft ook doorgezet) en moest Romi haar teleurstelling verwerken naast dat ze ome Robbert niet bij haar had ook nog eens haar Opa moest missen. Maar ook deze kanjer heeft doorgezet en heeft samen met haar oma de toch volbracht! Ja! Ook oma! Die nog herstellende was van haar Corona van een week geleden liep maar even die toch van anderhalf uur mee de berg op!

Weer allemaal kanjers vandaag! 😍🎉💕

Eenmaal bij de auto had iedereen het warm en was toe aan een plons in het zwembad!
In de auto terug naar Niemtal en Pottenstein, zwemspullen inladen, broodje smeren en lekker naar Centerlax.
Een heerlijke middag hebben we nog gehad in het zwembad. Het zonnetje scheen goed en warm en zorgde voor een fijne relaxte middag!

Om half 7 hadden we een tafeltje bij RIEGLER.
De schnitzels en frittatensuppe ging er weer in als snoep en alle borden waren leeg. We hadden zo’n honger dat we vergeten waren een foto te maken van het eten😂😂

079CF4D7-C59F-42D0-A498-73A6A138AFDA

Na het eten nodigden Dennis en Liën ons nog uit voor een bakje koffie met een taartje in het pension, nog ter ere van de verjaardag van Liën (2 augustus). 🥳

Om 21:00 uur was het toch echt tijd om naar huis te gaan en een paar kindjes op bed te leggen voor de ‘grote’ dag morgen: Wenen!!

Iedereen kijkt er naar uit! 😍😍
We gaan ervan uit dat Ome Robbert zich klachten vrij voelt, Jara zich beter voelt, dat Opa zich sowieso een stukje beter voelt en dat we morgen een heerlijke dag in Wenen zullen gaan ervaren!!

Bis morgen!! 🇦🇹😍

Ps: Wij doen nog even een borreltje bij de prachtige volle maan..😍

AE903B49-066B-43B6-8539-EDAB3F9B8EF7

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marleen:
    13 augustus 2022
    Blijft zo leuk om jullie verhalen te lezen! Veel plezier in Wenen x
  2. Toos dorre van nispen:
    14 augustus 2022
    Was weer leuk leesvoer en wat een pech voor opa paul wat een toestand hopen dat je gauw weer opknapt op!
  3. Charlier Marga:
    14 augustus 2022
    weer n leuk verslag,wat jammer dat corona weer n schaduw op de vakantie gooit hopelijk knapt iedereen weer op,en onze Dane .....FREEK VONK had ook n leuk avontuur.