Dag 13 - Waxeneck

20 augustus 2022 - Niemtal, Oostenrijk

Dag 13 - Waxeneck

Donderdag 18 augustus 2022

Tsja…. Die Waxeneck.. Ik denk zelfs de mensen die niet bekend zijn met de Waxeneck, hebben de naam al wel van te voren voorbij horen komen vanuit de kinderen denk ik.
En dat is niet zomaar; Romi heeft namelijk (meerdere keren) verteld over deze wandeltocht van 2,5 uur (😱😳) met haar opa 2 jaar geleden:

3664759A-1581-4595-A854-69FA27AA5A5D 2020.. Romi is 10 jaar en loopt de Waxeneck met Opa heen én terug! 😳👏🏻

De Waxeneck is dus een berg met een prachtige wandelroute naar het hoogstgelegen punt met restaurant en prachtig uitzicht!
Maar ja goed.. heel verhaal, heel leuk.. maar ken je dat mopje van de Bende die de Waxeneck gingen lopen??

Juist! Ze gingen niet!! 😅🥴

Het leek meine Mutti geen goed idee om de Corona mannen te laten lopen. Robbert en papa waren beiden best benauwd geweest en dan kan je eigenlijk niet een paar dagen erna een wandeltocht van totaal 5 uur lopen.. Beetje te.. dus… maar!!! We kunnen er ook naar toe met de auto!! Kunnen we alsnog de familie Wennekes het adembenemende uitzicht laten zien en ze een klein beetje beeld te geven van die ‘Waxeneck waar Romi het altijd over heeft”

Zo gezegd…. Zo gedaan……😍

CA2CF9CF-B293-4DAD-88F6-AF223D4E0292

Schattig feitje; Romi wilde haar foto overnieuw maken van “heel lang geleden mam!” 🥰

F8F9BBA0-7998-4655-AAEC-CA9CB3061574 2011
Weliswaar zonder uitzicht, maar dit was op de Waxeneck 😂

8A2F8742-E291-43F4-9FBC-59CF47754EAD 2022

De weer app was weer erg wisselend;
Sowieso warm, maar met of zonder zon? Veel wolken, weinig wolken? Misschien regen of onweer zelfs? 🤷🏼‍♀️
De doorslag was het aantal graden: 38 graden werd er voor vandaag opgegeven. Nou, zon of geen zon, dan horen we in het zwembad vanwege veiligheid-en gezondheids risico’s 🤪

Voor morgen wordt er vooralsnog 24 graden opgegeven en regen, daarbij komt dat we morgen gaan inpakken, boodschappen enz. Zaterdag ochtend is immers vroeg dag van verrek! Duss laatste dag zwembad wordt het! 🥳

Het was heerlijk zo met die hitte afkoelend in het heerlijke water! Vandaag was Romi aan de beurt vond de wesp, maar je kon zien dat Romi inmiddels een grote stoere sterke meid is van 12 jaar.(vroeger brak ze namelijk het zwembad af met haar gegil toen ze werd gestoken door een wesp🥴)  Er kwam desalniettemin wel even puberale opmerking uit bij de vraag toen ze als een flamingo stond, “Romi wat is er?”

“Jaaa Mahhaaaamm! Ik ben net gestoken door een wesp! Dat zie je toch!!”

…..🙄🫣#pubers

Gelukkig was ze snel weer afgeleid door een bal spelletje in het water.

Ik had een overgooi spelletje bedacht (meestal zijn papa en Winand van de bal spelletjes met de kids in het water, maar het was 12:05 uur.. Dus die waren NIET in het water……..🤐

Het doel van het spelletje was dat ze alle 4 20 punten moesten zien te verdienen en dan verdienden ze een ijsje uit het zwembad.

Halverwege kwam Winand er bij en die maakten het nog leuker; bij 50 punten gaan we naar Fratelli! 😱Dat lieten de kids zich geen 2e keer zeggen!! Ik denk zelfs als we hadden gezegd tot de 100 hadden ze er nog gestaan! 🤣

Dus jawel, aan het einde van de middag gingen de stoere kids met 50 punten naar huis! 💪🏻😎🍨😋

18:45 uur had meine Mutti een tafel gereserveerd bij Heuriger Rumpler.
En gelukkig ging hij 2 dagen voor ons vertrek open! #ausgesteckt

92D3B523-AB44-4DB0-87CC-7F6E96D2A0D0 “Ooh für die Holländer!!”

Het zou nu gek zijn als ik zeg dat we allemaal niet lekker hebben gegeten hè? 😜
Wel leuk voor de verandering, maar helaas!
Het was weeeeer gruwelijk heerlijk allemaal!

Voor degene die nog nooit Oostenrijk hebben bezocht, hopelijk heeft mijn blog jullie laten watertanden en geprikkeld tot mooie wandel routes, eten en uitzichten en eten! Oh wacht dat zei ik al..🤪

Op de terugweg gingen de families wel ieder hun eigen weg. Familie Tims zat klem. Die konden nergens meer een ijsje proppen. Nooouu de Bende wel hoor! Zeker als het om ijs gaat!! 🤤 Dan vinden we ‘ineens’ nog een gaatje ergens!! 😋

6D136D99-31CC-4546-A903-A9AB03D3E1132591E0F2-196F-4777-A0D5-6117C2EB843B

B431B0FD-B62D-4FDE-B895-04264D3BD242

1. Toos dorre van nispen:
    20 augustus 2022
    Nou ik heb genoten van de verhalen heerlijk om te lezen ik wens jullie allemaal een fijne terugreis toe groetjes 😘
  2. Mandy:
    21 augustus 2022
    Was weer geweldig. Veilige terugreis en tot snel x
  3. Cees van Loon:
    21 augustus 2022
    Hierbij wil ik de schrijfster hartelijk bedanken voor de onderhoudende vakantieverhalen. En hopend de ze nog tijd heeft overgehouden voor een uitrustperiode kijken we ondertussen alweer uit naar de verhalen van 2023