Dag 1 - Ein-de-lijk!!!

7 augustus 2022 - Niemtal, Oostenrijk

Dag van vertrek

Als een enthousiaste speelse puppy stond hij 4 weken van te voren al om mij heen te dartelen.

‘Nog 4 weekjes!!! En dan gaan we op vakantie!

Over 2 weken kinderen!! Dan zitten we in Oostenrijk! Nog 2 nachtjes slapen liefje!! Dan zitten we aan de schnitzel!!”

Winand had er zin in! Naast dat hij het enorm nodig had na een zwaar en moeilijk jaar, keek hij er ook enorm naar uit. Ik ben nog nooit zo voorbereid en relax op vakantie gegaan!

Een dag voor vertrek, vrijdag ochtend 12 uur, zat de dakkoffer al dicht, was de testrit al gemaakt en kon ik zelfs nog bij mijn omaatje op de koffie😂😂 nou echt hoor, nog nooit gebeurd.. Voor degene die dat niet weten; in het verleden ging ik pas een goeie 12 uur van te voren de koffie inpakken, had ik nog iets nodig vanuit het winkelcentrum, ging ik niet op en neer, nee ik maakte meteen een winkelrondje ervan, nieuwe kleding nog uitgebreid even passen en kopen…3 uur later kwam ik thuis, stressvol zat ik uiteindelijk een uur na geplande vertrek tijd in de auto…… ahum.. ja.. tot zover, met schaamrood op m’n kaken schrijf ik dit..😅🙈

Enfin, vrijdag verliep dus ontzettend soepel!

Enige minpuntje wat ik nog meenam van voorgaande keren; teveel schoenen..
De foto van Winand nu; zo stond mijn vader ieder voorgaand jaar…🫣🙄😗😗😗

EE084D7F-B302-46DE-97AC-3AD235787AF3

Winand z’n kids hadden er zooo veel zin in, die vroegen zelfs of ze eerder naar hun papa mochten komen zodat ze misschien mee konden helpen met inpakken. 🥰

Ipv 17:00 uur, kwamen Dane en Fenne dus al om 15:00 uur. 😂😂 Ook dat had een paar jaar geleden niet haalbaar geweest 🤪Nu waren we gewoon al lekker klaar!!

Ook Romi en Jara hadden een soepele reis vanuit Italië. Zij landen om half 4 op Eindhoven vanuit hun vakantie met papa en waren om 18:00 uur bij ons.

Met z’n 6jes waren we zo weer compleet na 2 weken vakantie bij de andere kant en aten we met elkaar nog even gezellig aan tafel een gezonde hap voordat onze (ongezonde😉) vakantie van start ging.

De verhalen van de vakantie bij hun papa en mama vlogen over tafel en Winand en ik genoten van onze kinderen weer aan tafel.

Na het eten maakten de kinderen hun reis tas compleet en doken 1 voor 1 onder de douche.

Om 20:00 uur lag het gespuis en maakten Winand en ik het eten klaar voor de reis.

Daarna was er zelfs nog tijd voor een borrel in de tuin om samen te proosten op onze reis en eerste buitenlandse vakantie met z’n 6en!

😂😂😂 Jaa sorry , ik moet nog steeds lachen.. Ook daar was tijd voor, het is toch niet te geloven??

01:45 uur: De wekker!! Winand stond als een grote glimworm onder de douche; WE GAAN!!

🤩🤩🤩🤩🤩🥳🥳🥳🥳🥳🎉🎉🎉🎉

Om 02:15 uur was iedereen aangekleed beneden en klaar voor vertrek. Winand en ik hoopten dat de kinderen half slapend van bed naar auto zouden verplaatsen.. wat een grap.. die waren natuurlijk ook heeelemaal uitgelaten en heppie de peppie dat we eindelijk naar Oostenrijk gingen!! 🇦🇹🎉

Half 3 stonden Papa en Mama Tims en Robbert met de auto voor Kruiswiel. Romi bij hun in de auto en yessss daar gaan we!!

FB3124D7-6B93-4ED4-BF37-1DFD726419A9

De reis verliep zooo soepel en vlotjes!!

Ja we hadden wat Baustelle (wegwerkzaamheden) maar geen file en we zijn totaal 2 keer gestopt. Om 8 uur was onze eerste stop; tanken en ontbijten.

5F78B4BB-AF23-42A1-9975-DF67AED79BF9

2e stop was rond 1 uur; even nog een broodje en benen strekken voor de laatste keer tot de eindbestemming. De kinderen hebben het zoo waanzinnig goed gedaan! Romi en Jara zijn de reis wel gewend, maar voor Dane en Fenne was het hun eerste grote (auto) reis. Geen gepiep, geklaag of gemopper. Ze hebben geslapen, gelezen en filmpje gekeken. Super!! Wat waren we trots op allemaal!! 😍

Voor Winand was het ook zijn eerste grote auto reis. Winand was dan wel gewend (vanuit de marechaussee) om s nachts te rijden of lange patrouille te rijden, maar zo met een dakkoffer en verantwoordelijkheid over andere inzittenden en dan 12 uur lang reizen was nieuw voor hem. Maar ook hij heeft het super goed gedaan! Alsof hij het al jaren deed.

Onderweg genoot hij van alles wat hij tegenkwam; van laag landschap over naar berglandschap, zijn kids die het zo goed deden, die ook vaak opeens riepen: “wooow!! Kijk hoe mooi uitzicht!!”, zijn vakantie die eindelijk begonnen was en de voorpret over wat hem allemaal nog te wachten stond.

22D838D8-04A8-43A7-98E1-8A71DB3AC1A87D5A4AEA-E8FC-4B1B-9860-2F995DB9637C1A19C5A9-613B-4644-A91C-9C8BF70AEFA0

Mooi om te zien..🥰

Om 15:00 uur kwamen we aan in Niemtal.

Wat een prachtig huis zeg!! Wow!!

Erg groot van binnen en wat een uitzicht buiten. We hebben een huisje in een klein dorpje in het dal. Midden tussen de bergen..

We hadden afgesproken met m’n ouders dat zij nadat ze Romi hadden afgezet, doorreden naar tante Ilse en dat wij naar hen toe kwamen wanneer wij gesetteld waren in ons huisje.

18:00 uur was namelijk de tafel gereserveerd bij RIEGLER (zie ‘legenda’ bij kopje verhalen).
Om 16:00 uur waren we gesetteld (ja ja, die militaire inslag hè 😉) en zijn we wat boodschapjes gaan doen in Pottenstein.

Niemtal is maar een piep klein dorpje, zoals gezegd in het dal van de bergen, dus geen supermarkt. Waarschijnlijk heeft het dorpje ook maar 6 inwoners; 3 mensen, 2 koeien en een geit. 🤣🤪 Voor de boodschappen moeten we dus uitwijken naar Pottenstein, 10 minuutjes rijden vanuit Niemtal.
Bij de Billa (naam vd supermarkt) kwamen we Opa Tims en ome Robbert tegen.
Gezamenlijk reden we naar het pension van Tante Ilse. Tante Ilse en Dorli zaten in de frühstückzimmer samen met mama gezellig al aan de koffie.

EAED2924-80DC-4821-B09D-827534CD682C

Nadat we hen begroet hadden en een bakje koffie hadden meegedronken was het tijd voor de lekkerste schnitzel van de regio!!

We liepen vanuit het pension naar RIEGLER (Romi liep voorop, die wist zo de weg ernaar toe ) en hebben heeerlijk gegeten.

Dane en Fenne hebben alles geproefd, super knap! Romi kon eindelijk weer haar frittatensuppe (bouillon met pannenkoeken reepjes-soep) eten(ze nam meteen een grote kom😂) eten en de rest van de familie genoot ook openlijk van weer het heerlijke Oostenrijkse eten 😋

Eenmaal terug bij het pension wensten we elkaar Gute Nacht en reed de bende van Ellende terug naar het huisje.

Bij thuiskomst hadden we nog een korte familie vergadering: wat vonden we van onze eerste dag? Wat is de eerste indruk van de familie Wennekes? Allemaal hoge cijfers!! 3x een 10, een 9,5, 8,5 en een 9. Dat belooft wat voor de rest van de vakantie: een positieve eerste indruk dus! 🥳🤩

Na een korte nacht en lange uitputtende auto rit, was het toen daarna even douchen en lekker slapen.. Gute Nacht..😴

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Diane:
    Geweldig!!! Genieten zo met elkaar 😍🥰
  2. Oma Annie en Ome Jan:
    7 augustus 2022
    Nou dat was alvast een goed begin zo te lezen. Nergens spoor van stress bemerkt. Ik zou zeggen: “Ga zo door”.
    Geniet met volle teugen Zak mar zegge. Kijken uit naar deel twee. Servus.
  3. Stefan:
    7 augustus 2022
    Fijn dat de reis goed is verlopen. Nou dat wordt weer genieten met z’n allen . Veel
    Plezier en doe iedereen de groetjes van ons
  4. Mam:
    7 augustus 2022
    Mandy fantastisch leuk geschreven, kan niet wachten tot de volgende 😘
  5. Toos dorre van nispen:
    7 augustus 2022
    Wat leuk om dit allemaal te lezen of we er zelf bijzijn stik leuk geschreven mandy we kijken uit naar je volgende flog 😘
  6. Mandy:
    8 augustus 2022
    Oohhhh heerlijk zeg, ik ben stik jaloers maar wat gun ik het jullie, knuffels voor iedereen xx