Dag 5 - Baden & Centerlax

10 augustus 2022 - Niemtal, Oostenrijk

Dag 5 - Baden & Centerlax

Woensdag 10 augustus

10 uur verzamelen bij Tante Ilse.

Zo gezegd, zo gedaan. Mensen.. wederom,. Nog nooit is mijn leven zo gestructureerd en vooral op tijd gepland en uitgevoerd zoals nu.

10:00 uur liepen we binnen bij tante Ilse..
Winand.. Generaal, zoals mijn vader en moeder je al noemen met een knipoog😉,
Ik ben je dankbaar 🙏🏻☺️☺️ Geloof me, zelfs zij zijn blij hiermee 😂😂😅
Helaas was het genieten van het op tijd zijn er gauw af.. (Ome) Robbert heeft Corona..😢
Hij is er erg ziek van en wilt vooral slapen.. Gisteren had hij al wat griepsverschijnselen, maar toen het derde Corona symptoom erbij kwam, wilde mijn moeder het niet langer uitstellen: er gaat nu getest worden. En helaas, het test staafje was nog niet volgelopen of hij sloeg al keihard positief uit.. jeetje wat een domper…..🥺😞

Vandaag moeten we Baden doen zonder Ome Robbert en Oma Tims. Oma heeft namelijk een korte 2 weken geleden Corona gehad, hoopte daarmee dat ze nu immuun was en dus het beste voor ome Robbert kon zorgen. Wilde hem niet alleen laten..
Blijft toch je kind hè… 💙

Half 11 de auto in richting Baden. De stad waar Beethoven is geboren. Voor ons leuk, interessant.. voor de kleine “v/d Velde/Tims meisjes”: de stad van de speelgoed winkel!!!!
En ik geef ze ergens groot gelijk. Toen ik hun leeftijd had, was voor mij ook Baden; de stad van dé speelgoedwinkel!
Jara bevestigde dit nog even in de auto op weg ernaar toe: ze keek met een wat zuur gezicht naar buiten.. “Jara wat is er?” “Jaa.. nou.. Ik mocht nog een kadootje uitzoeken in de speelgoedwinkel in Baden van ome Robbert voor m’n verjaardag en nu is hij er niet. En nu??” “Nou.. misschien kan je dan nu extra genieten van de mooie dingen van Baden, Jara! In plaats van dat je alleen gefocust bent op de speelgoedwinkel!” Ik in een poging mijn dochter te weerleggen naar het culturele pad..🥴

Van de 32 jaar dat ik inmiddels in Oostenrijk kom, komt mijn vader dat ook. Hoorde ik toevallig deze week van mijn moeder.
Toen ik 4 jaar was gingen mijn ouders voor het eerst met ons naar Pottenstein. Mijn moeder komt hier al vanaf haar 3e jaar, maar voor mijn vader was het in 1990, net als mij dus, de eerste keer. Dan zou je dus verwachten, dat mijn vader de (auto)weg beter weet dan ik.

Eenmaal in Baden dacht ik; wat is die man toch aan het doen??? Ik zie stukken van Baden die heb ik in m’n hele leven nog nooit gezien!!

Mijn vader was de weg kwijt…😂😂😂😂😂

Wat moet hij toch zonder m’n Mutti…🥰
Gelukkig herstelde hij zich goed (ik denk met z’n TomTom😜) en kwamen we uiteindelijk op de bekende parkeerplaats.

Vanaf daar liepen we het Rosarium binnen (park) en zagen we in verschillende plassen door het helderste water de mooiste karpers en forellen. Vanuit daar door naar het Centrum en dronken we een bak koffie op het (voor ons ) bekende plein met het grote standbeeld.

Vanaf het plein (eeeeeiiin-deeeee-liiijjk) naar de speelgoedwinkel. En wat denk je????

Tassen vol naar buiten??? 😂😂😂

Niemand heeft iets gekocht…….

10x verstandiger dan hun (bonus)moeder/tante. 😅

Vanaf de speelgoedwinkel vervolgden we onze route naar het Kurpark. De kinderen liepen inmiddels een beetje op hun tandvlees door de warmte en het vele lopen en de vermoeidheid die eruit kwam van een paar dagen intensiviteit en laat naar bed. In het Kurpark hielden we daarom de wandeling klein door enkel naar boven te gaan naar het hoogste kapelletje en onderweg wat leuke foto’s schieten als afleiding.

B4A0DBEC-9BE0-496E-B6BE-95657C287AEA52E3CF2D-E713-469F-BB41-78E1FB24B97BA058EDA5-8790-4390-8C37-E4DABD94091DBC3F3CD6-12A7-4B60-8774-CAED7C60EC2B

Omdat ze dit toch allemaal hebben volgehouden zonder te mopperen werden ze door Winand getrakteerd op een heerlijk huisgemaakte ijsje bij Clementine. Een patisserie in de buurt van het Kurpark. 😋

Om 14:00 uur reden we terug naar Pottenstein en de Bende van ellende reed meteen door naar het zwembad. Een heerlijke zonovergoten middag hebben we nog genoten in het zwembad.

956C26E6-99B1-4D68-8602-09D1FA60260E

Om 18:45 uur had Oma Tims een tafel gereserviert bij “Wöher ödlitz”. Een Heuriger.

Ook daar hebben we een weeeeeeeer (Jaa sorry het wordt misschien eentonig maar de smaak is zeeeeeker niét zo!!!) heeeerlijk gegeten van al het lekkers en kreeg Nova de verassing van haar vakantie; Ze mocht een nachtje logeren bij de Bende van Ellende!! 🤩🥳🥳🤩🤩🤩🤩🥳🥳🎉🎉🎉🎉🎉🎉

Jara en Fenne ontfermde zich meteen als kleine moedertjes om haar heen dus enige vorm van verlatingsangst was hiermee al meteen voorkomen😂 Nova vroeg van de week al een soort van goedkeuring aan haar vader of zij nu ook een extra Neefje (Dane) en Nichtje (Fenne) erbij heeft gekregen … 🥰

Hóe schattig.. 🥰🥰

Eenmaal terug in Niemtal werd dat alleen maar meer.. Jara en Fenne gingen Nova ‘ beschermen’ voor de geluiden van buiten in het donker: “Je hoeft niet bang te zijn Nova! Dat zijn de koeien en paarden! Die laten we morgen zien als het licht is!” Daarna volgde een kleine huis tour en die eindigde in bed.

24965216-3A4D-4E2C-915A-46E1FB8BF95206C79BB5-3F16-48FC-866E-FA425B191E8880806FF8-8D56-419D-9B30-0D9589B24C78

Gute Nacht Liebe Kinder 🥰

Morgen weer lekker heel de dag zwemmen!!! ☀️

1. Cees van Loon:
    11 augustus 2022
    Wat een leuke verhalen en een leuke vakantie.Jammer dat Robbert ziek geworden is.Beterschap. wij kijken weer uit naar het volgende verhaal. Groetjes uit een Eet Hoogerheide.
  2. Oma Annie en Ome Jan:
    11 augustus 2022
    Ja Baden is een mooie stad met een mooie geschiedenis.
    En die tuinen zo mooi, hopelijk wordt het niet zo heet ( 33 graden) zoals hier. En wat spannend voor Nova om te gaan logeren in het Niemtal bij de bende van….! Hopelijk is Robbert weer snel beter.
  3. Charlier Marga:
    11 augustus 2022
    Wat een gave foto,s weer het ziet er gezellig uit,jammer dat Robert ziek is hopelijk volg er niemand meer.grtjs oma wennekes.
  4. Toos dorre van nispen:
    11 augustus 2022
    Weer heerlijk genoten en rob beteschap hoop dat je gauw opknapt😘
  5. Tante Diny en ome Nico:
    12 augustus 2022
    Ik had a.s. zondag op je verslag willen reageren, maar toen las ok dat Robbert corona had opgelopen!
    Jammer voor hem, had toch iedereen de dans ontsprongen en nu met de vakantie corona!
    Gelukkig Robbert kan je nu afteĺlen zodat nog met de komende activiteiten mee kan doen!
    Jullie hebben al activiteiten ondernomen, leuke en gezellige en voor ons bekende!
    Namens ons nog eenfijne week samen!