Dag 4 - Centerlax

10 augustus 2022 - Niemtal, Oostenrijk

Dag 4 - Centerlax

Dinsdag 9 augustus

Vandaag hadden we (hoopvol) een zwembad dag op de planning.

En ja hoor, gelukkig! Het was een heerlijke dag!

We werden vroeg (06:45)  wakker met een heeeeerlijk zonnetje!! ☀️☀️

Winand en ik gingen in alle vroegte al boodschappen doen en ook dag was voor mij al een heerlijk jeugd sentiment; in alle vroegte verse broodjes halen beim Adeg. (Lokale supermarkt) 12 semmeln, bergsteiger en Oostenrijkse jam.

Dane vroeg om half 9 (nadat we ontbeten hadden) of we al naar het zwembad konden gaan. We hebben het kunnen uitstellen met een half uurtje, maar om half 10 zaten we toch echt al ingesmeerd en al in Centerlax.
In het begin hadden we hier en daar een wolkje voor de zon, maar vanaf de middag was het volop zon. ☀️☀️

324D4864-2477-4005-A37B-960974F919A6C874758D-F8CD-4359-B8E5-0838382AD4DF5F1BAAF5-4631-4AE5-BB51-28454BC969EC9482034C-EB8C-4DC1-BAE2-83E9D1D6044826818DEA-DFA2-43A7-9D62-84C532EB9564568407EA-1BED-4B63-B4DE-2973A470AD1C

Tijdens het middag overleg kwam eruit dat we s avonds uit eten zouden gaan: “stadswirt Berndorf”.

Dus om 17:00 uur verlieten we het zwembad om thuis lekker te douchen en om te kleden voor een gezellige avond maaltijd met elkaar.
Om 19:00 uur was het reisgezelschap weer compleet en hebben we allemaal weer heerlijk genoten van de Oostenrijkse keuken.

9CB230B4-2855-45E9-AA58-4BBD0C4C3F3E

Zoo lekker dat we de ijssalon Fratelli maar even over hebben geslagen. Bij de ijssalon Fratelli krijg je namelijk niet zomaar ijs, maar ijs zo groot als een hoofdgerecht 😂.

In plaats daarvan zijn we nog even met de familie Tims meegereden naar Pottenstein om een kaarsje te halen en samen naar het Friedhof (begraafplaats) te wandelen. Even een kaarsje branden voor opa Pechacker. Ook hierin wilden we de familie Wennekes in meenemen. Waar de roots vandaan komen. Opa Pechacker is de opa van Oma Tims die ligt begraven in Pottenstein.

En stiekem (voor mij) was dat misschien nog wel het leukste van de dag..😂🤭

We liepen met oma Tims, de bende van Ellende (met kleine aanhang inmiddels: Nova) richting de begraafplaats. 2 pubers (Romi & Dane) begonnen ‘m al te knijpen, die vonden dat 3 x niks, maar lieten dat toen nog niet zo merken. Jara, Fenne en Nova zaten zo te kletsen en giebelen, die hadden bij wijze van spreken niet eens door dat we in het donker naar een begraafplaats liepen.

Voordat we naar binnen liepen, zeiden de ouders nog; met rust, stilte en respect lopen we nu hier naar binnen, nu is het klaar met het gegiebel en harde gekletst.

86AE67FA-A9A5-46A6-B2C6-AF1223D1676F

Eenmaal aangekomen bij opa Pechacker stak oma Tims een kaarsje aan en legde aan de kindjes uit hoe het familie verhaal in elkaar stak. Tot we opeens stuk voor stuk schrokken van het geluid van een koe!!!! Maar hè??? Een koe geluid?? Zo dichtbij?? Dat kon toch eigenlijk ook niet op een begraafplaats????

We keken naar de kant van daar waar het geluid vandaan kwam, zagen een groot gedaante achter een grafsteen vandaan komen en Romi kon nog net haar gilletje van angst inslikken..

Het was Opa Tims……

😑….

Lachen, gieren, brullen en uitgelaten liepen de kinderen richting Opa Tims.. Ahum.. iets van respect, stilte en rust enz..?!!😂😅😅

Ooooppppaaaa…???? 😏

Na opa Pechacker wilde oma Tims nog even laten zien waar andere familie leden lagen en liepen we daarna langzaam terug naar de uitgang. Totdat opeens ik zei; “jongens, stil eens!!!” Ik hoorde oprecht meisjes gehuil.. heel eng.. De kinderen en ouderen hoorde niks en vroegen wat ik dan hoorde; ik deed het geluid na.. Nadat Dane dat hoorde stond hij al bij de uitgang. Romi volgde 2 seconden na hem..

Ik dacht dat ze dit deden vanuit gekkegeit, maar in de auto terug naar Niemtal bleek minder waar. De 2 pubers dachten dat het geluid (wat ik nadeed) echt was..😂😂😂

Nou moeders, geef je zelf ook niet echt het goede voorbeeld 🙄😗😗😗…😉

Eenmaal thuis wilden de kinders nog steeds niet geloven dat ik degene was die het geluid maakte en stonden dus bij hoog en laag ons te overtuigen dat ze zo echt nog niet konden slapen!!!! Okey okey.. we kijken nog even de minions film af van gisteren.

Na genoeg afleiding sliepen de kinderen om 22:30 uur heerlijk in.. Daar waar Winand dan pas zijn rust moment lekker met een biertje op de bank pakt, lag hij nu zelf al in bed en sliep om 22:35 uur in…. Deze keer dus geen angst voor geluidsoverlast..🤪

1. Oma Annie en Ome Jan:
    11 augustus 2022
    Zo dat was weer een genietdag.
    Jammer dat er geen foto bij was waar opa Paul Bommetje speelde of mag dat daar niet……!
    En weer lekker gegeten s’avonds. Servus.